Menu
FailFriday

FailFriday | Hoe we bijna onze vlucht misten in Berlijn…

  1. FailFriday | Waarom het OV in Azië niet mijn beste vriend is
  2. FailFriday | Hoe we bijna onze vlucht misten in Berlijn…
  3. FailFriday | Hoe de bus vertrok zonder ons maar mét onze spullen
  4. FailFriday | “Hoe bedoelt u, ‘verkeerde vliegveld’?”
  5. FailFriday | Waarom onze vakantie naar Bali op het laatste moment niet doorging…
  6. FailFriday | In het nauw gedreven door zeeleeuwen…
  7. FailFriday | Waarom ik bijna geweigerd werd op mijn vlucht
  8. FailFriday | Met de billen bloot
  9. FailFriday | In het pikdonker tot je middel in het water…

Reizen, het hoort leuk en ontspannend te zijn, maar soms gaat er weleens wat mis! Op FailFriday vertellen travelgirls hun failmomentjes. Er achteraf om lachen is het beste wat we kunnen doen toch? Er is ook ruimte voor jouw failmoment! Lees snel verder om te ontdekken hoe jij jouw failmoment kan delen met de lezers van travelgirls.nl!

Het FailFriday moment van… Sandra!

Vraag jij je ook altijd of hoe het mogelijk is dat mensen zo laat bij de gate zijn dat hun naam wordt omgeroepen? Dat vroegen wij ons ook altijd af, totdat het ons – per ongeluk – overkwam. Nou ja, wij zaten wel bij de gate, maar er ging iets anders mis… Op vrijdagavond vlogen we van Amsterdam naar Berlijn voor een bliksembezoek aan deze toffe stad. Een kleine 48 uur later zaten we wederom op het vliegveld om weer terug te vliegen na een super leuk weekend. En toch misten we bijna onze vlucht. Hoe dat mogelijk was?

Vertraging met boarden

Uiteraard zijn we veel te vroeg op het vliegveld. Noem het een irritante eigenschap, maar wij zijn al-tijd te vroeg op het vliegveld. Wie op het vliegveld van Berlijn (Tegel) is geweest, herkent waarschijnlijk de volgende situatie: zondagavond, topdrukte, één grote zitplaats voor alle gates, rijen voor de toiletten en smakeloos eten. Behalve de pretzels dan, die smaken altijd goed. Een kwartier voor vertrek loop ik langs onze gate om te zien of we al zouden gaan boarden. Het scherm vertelt ons dat het boarden nog wel even op zich laat wachten, want de vlucht is vertraagd. Ik loop weer terug naar onze zitplek, waar we net geen zicht hebben op onze gate. Na een kwartier hetzelfde verhaal en weer loop ik terug naar onze plek.

Wat een aardige Duitsers!

Na een half uurtje wachten lijkt er ineens actie te ontstaan. We zien dat er een lange rij wordt gevormd in de buurt van onze gate, maar uiteraard sluiten wij pas aan als de rij bijna leeg is. De rij wordt langzaam korter en op een gegeven moment besluiten we ook maar in de rij te gaan staan. We zien medewerkers van Germanwings keihard werken om de rij weg te werken. Op dat moment denk ik nog: ‘Wat aardig dat ze van Germanwings helpen om de rij voor KLM zo snel mogelijk weg te werken om minder vertraging op te lopen.’ Op de een of andere manier dringt het nog niet tot mij door dat dat eigenlijk een hele vreemde situatie zou zijn. Ineens hoor ik mijn naam over het vliegveld schallen: ‘This is the last call for Sandra, you’re delaying the flight’. Op datzelfde moment valt mijn blik op de bestemming op het beeldscherm van de gate waar ik sta: Stuttgart. Oh no! We staan helemaal bij de verkeerde gate!

De gate naast ons is leeg en er staat inderdaad heel groot op het bord: Amsterdam, last call. We kijken elkaar aan, trekken een sprintje en zijn net op tijd in het vliegtuig. Een paar minuten later zijn we aan het taxiën op weg naar de startbaan…

Heb jij ook een FailFriday moment?

Oeps! Nu weet je dus ook dat mensen het echt niet expres doen als omgeroepen wordt dat ze de vlucht aan het vertragen zijn. Sterker nog, zij waren waarschijnlijk gewoon op tijd en zaten netjes te wachten bij de gate… De verkeerde gate dan wel, maar toch! 

Heb jij ook een failmomentje dat je met ons wilt delen? Stuur je verhaal op naar eef@travelgirls.nl en wie weet kunnen we binnenkort met zijn allen om jouw moment lachen of van jouw fout(en) leren…

No Comments

    Leave a Reply

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.